emekli intibak zammı var mı alacak mı

19 Haziran 2013 Çarşamba

Müjde; Emekliye yeni intibak geliyor


2000'den önce emekli olanlara verilen intibak zammı genişleyebilir. 2000 ile 2005 yılları arasında emekli olanlar için de bir düzenleme yapılması gündemde.

Milyonlarca işçi emeklisi yeni bir intibak için bekliyor. Daha önce 2000 yılından önce emekli olanlar için hazırlanan intibak yasası ile 2 milyon emeklinini maaşlarına zam yapılmıştı. Şimdi 2000 ile 2005 yılları arasında emekli olanlar için de benzer bir çalışma gündeme geldi. Türkiye Emekliler Derneği (TÜED) Genel Başkanı Kazım Ergün, birçok emeklinin 2001-2005 yıllarında aldığı maaşta kayba uğradığını belirterek, "Onların da faydalanması için ikinci intibakla ilgili çalışmayı başlattık. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na ve ilgili kurumlara çalışmamızı anlattık" dedi. Ergün, bu gurupta da maaşlarda haksızlıklar bulunduğunu vurgulayarak, şöyle konuştu: "Yeni intibak yasasının da bir kalemde çıkması kolay bir iş değil. Yine uzun bir mücadeleyi gerektirecektir. Maaşlara, ne kadarlık bir yansıma olacağıyla ilgili de oturacağız, şartları masa da konuşacağız."


20 YIL MÜCADELE ETTİK
Ergün, her ayın 3'ünde açıklanan enflasyon ile emeklinin maaşındaki zammın belli olduğunu kaydederek, 1 Temmuz'da yaklaşık 8.5 milyon emekliye ödenecek rakamın ortaya çıkacağının altını çizdi. İntibak Yasası'nın, Türkiye Emekliler Derneği'nin çalışmalarıyla, 20 yıl 3 ay süren bir mücadele sonunda çıktığını ifade eden Ergün, yenisinin de çıkabileceğini ifade etti.


'FİKİR BABASI BİZİZ'


Kazım Ergün, 2000 yılından önce emekli olanlar için çıkartılan ilk intibak yasası ile ilgili de şu bilgileri verdi: "SSK emeklileri ile 12 bin 68 civarında Bağ-Kur emeklisi zam aldı. Çalışmanın sonucunda da aylık olarak 10 ile 350 lira arasında bir miktar emeklilerin maaşına yansıdı. Artık o yıl, enflasyon ne tuttuysa maaşlara da yansıyacak. Geçtiğimiz yıl çıkan İntibak Yasası'ndan 1 milyon 920 bin emekli istifade etti. Devlete maliyeti ise yaklaşık 2.8 milyar lira oldu. 'İntibak' çalışmasının fikir babası biziz.

1 yorum

  1. kazım ergün bey övünüyor bu işin fikir babası olark ee burası türkiye normal tabi ben kısaca intibakla ilgili olarak tam bir rezalet diyorum şöyleki ben 01.02.1981 de ssk,lı olarak işe başladım ve devletim bana 5000 gün pirim 25 seneyide doldur öyle gel dedi yani devletim bana söz verdi bizde eyvallah dedik buna göre 01.02.2006 da emekli olmak için ssk ya gittim devletim bana dediki yooo olamazsın yaşın bekle dedi 25.05.2010 da olmam gerekiyormuş yani 4.4 ay beklemem gerekiyormuş neticede 4.4 ay emekli maaşı almam gerekirken alamadım günümü beklerken 2008 de çıkan bir yasayla maaş hesaplamaları bayagı bir aşağılara çekildi %30-35 gibi yani şuanda o kadar eksik para alıyorum ve benim gibi yüzlerce insan vardır şimdi soruyorum bu konularla alakalı herkese ben ve benim gibi insanlar intibak haketmiyoruzmu? bence bu sistem yeniden ele alınmalı ve detaylıca görüşülmelidir magdur olmuş tüm emeklilerede Allah yardım etsin diyorum

    YanıtlaSil

 

En Çok Okunanlar

Etiket Bulutu

Sidebar One