Eşin Vefatı Halinde Ölüm Aylığı Alınabilir mi?

14 Mayıs 2013 Salı

Sigortalı kişilerin vefatı halinde geride bıraktığı hak sahibi konumundaki eş ve çocuklarına bağlanan aylığa ölüm aylığı ya da dul ve yetim aylığı adı verilmiştir. Bu aylık bağlanırken kadın erkek ayrımı yapılmaz. Eğer sigortalı erkekse aylık kadına ya da çocuklarına, sigortalı kadınsa kocasına ya da çocuklarına bağlanır.

Eşe bağlanan aylığa dul aylığı diğer bir adıyla ölüm aylığı, kız çocuklarına veya erkek çocuklarına bağlanan aylık ise yetim aylığı olarak değerlendirilir. Bu aylıkların miktarı sigortalının almış olduğu miktarı geçemez. Sigortalının aylığının yüzde yetmiş beşine kadar olan kısmı ölüm aylığı olarak sigortalı erkekse bayana, sigortalı bayan ise erkeğe bağlanır. Bu yüzde yetmiş beşlik oranın yüzde ellisi eşe bağlanırken yüzde yirmi beşlik kısmı is çocuklara paylaştırılarak bağlanır.

Ölen sigortalının hak sahipleri arasında eşi ve çocukları yer almaktadır. Bu aylık çalışmayan eşine direkt olarak bağlanırken çocukların yaşına ve eğitim görüp görmem durumlarına göre bağlanır. Çocukların on sekiz yaşına kadar olanlarına, orta öğretim görenlerin 20 yaşına kadar olanlarına, yüksek öğretim görenlerin ise 25 yaşına kadar olanlarına ölüm aylığı bağlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

En Çok Okunanlar

Etiket Bulutu

Sidebar One