Sigortalı Çalışmam Yetim Aylığı Almama Engel midir?

18 Mayıs 2013 Cumartesi

SGK kanunlarında kız çocuklarının yetim aylığının devam edebilmesi için sigortalı olarak çalışmamaları veya herhangi bir yerden aylık almamaları gerekir.

Yetim maaşı alan kız çocuklarının maaşları,  Kanunda belirtilen şekliyle, herhangi bir sosyal güvenlik kuruluşuna tabi çalışmaya ve burdan gelir elde etmeye başladığında maaş kesilmekte ayrıca evlilik halinde de maaş verilmemektedir. Kız çocuğu 18 yaşına geldiğinde maaşının devamını için kurumun tahsis servisine başvurmalıdır. Böylece maaş almaya devam edebilir.

6111 sayılı yeni yasa da maaşların kesilmesine ilişkin ibare yoktur. Uygulama şöyledir; emekli sandığından yetim maaşı alan kız çocuğu herhangi bir yerde SGK'lı olarak çalışmaya başlarsa maaşı kesilmez. Bağ-Kur'dan ya da sigortadan yetim maaşı alan bir kız çocuğu Sgk'lı olarak işe başlarsa yada Bağ-Kur'lu olarak çalışırsa maaş kesintiye uğrayacaktır. Ayrıca ek bilgi olarak, emekli aylığı bağlanabilecek kişi tarafından emekli aylığı hak ettirenin öldürme teşebbüsünde, mirastan men edilenlere, evli kızlara, erkek çocuklara, evli anneye, boşanmış eşlere 5434 kanunun 7. maddesince yetim ve dul aylığı bağlanmaz.

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

En Çok Okunanlar

Etiket Bulutu

Sidebar One